Friday 28 April 2017

Iphone 7 Plus

Assalamualaikum Semua,

Sebenarnya saya bukan lah seorang peminat tegar Iphone.. tapi kebetulan setiap kali Iphone baru keluar.. phone saya akan hilang.. (haha.. nampak macam tipu kan.. tapi itu adalah cerita betul!!! sedih kan hidup ini.. (T_T)  ) .. Jadi kali ini terpaksa la saya tukar dari Iphone 6s Plus kepada Iphone 7 Plus.. Saya beli kali ini melalui celcom plan (1st time cuba..sbb yang sebelum2 ni beli semua memang order direct dari apple website)..

Duit yang saya keluarkan untuk beli phone melalui celcom ni lebih kurang RM4000.00 (Black, 128GB).. tapi melalui calculation saya still untung dari beli direct dari Apple Store sebab RM4000.00 tu termasuk bayaran bill untuk 8 bulan (kalau tak silap).. dan setelah beberapa bulan pakai Iphone 7 saya pun menghasut my brother to buy a new phone juga.. muahaha (tapi tu sebab dia memang nak tukar phone pun la).. my brother pun beli melalui celcom plan.. tapi plan yang dia dapat is much2 more cheaper.. tak tahu kenapa rasa rugi pula beli masa awal2 keluar phone tu.. kalau tak dapat beli dengan harga yang lagi murah.. kalau tak silap dia beli device dalam 2k++ dan tak perlu advance kan duit untuk bill for the next 8 months.. weird kan.. tapi tak apa la rezeki dia..


This is the said phone.. saya punya 7 Plus and my brother choose the smaller version with new colour that is the JET BLACK!!! masa saya nak beli dulu pun teringin JET BLACK tapi habis.. jadi beli colour matte black sahaja..


Kalau JET BLACK kotak dia lain sikit.. all in black colour..


Seperti biasa dalam kotak mesti ade buku guide ni..

 This is the Jet Black punya phone.. untuk yang 7 plus matte black tak ada gambar sebab saya gunakan phone tu untuk tangkap gambar phone ni..





Basically, bagi pandangan saya.. Iphone 7 ni tak banyak perubahan pun dari Iphone 6s.. cuma yang beza ketara sikit hanyalah ke clear-an camera nya.. yang lain semua function nya rasa macam sama sahaja.. jadi untuk sesiapa yang masih terfikir-fikir sama ada nak tukar phone baru ke tidak.. saya cadangkan untuk yang masih menggunakan Iphone 6s.. better tunggu untuk keluaran yang akan datang.. dan contoh sesiapa yang seperti adik saya.. menggunakan iphone 5s.. boleh beli interm of bateri phone Iphone 7 memang tahan lama dan cameranya pun lebih cantik dan clear.

Sekian, terima kasih.. Daaa~~~

2 comments:

  1. Assalam. Nak tanya, untuk apply plan ni, perlu ada credit card tak? Or boleh guna debit je

    ReplyDelete
    Replies
    1. wsalam.. guna debit card pun boleh.. sebab my brother pun buat transaction guna debit card hari tu..

      Delete

Angah Bags Collection (Part 2)

Hi Assalamualaikum Semua!! Ini sambungan untuk video review / unboxing bag saya tu .. Hope you enjoy the video.. ;-D Thank you. R...