Monday 31 July 2017

Pokemon Go Orang masih main lagi???

Assalamualaikum, hai semua!!!

Dah lama kan tak dengar orang cerita2 tentang pokemon go lagi sekarang.. saya ingat kan dah tak ramai la peminat game ni kan.. sekali baru-baru ni.. Niantic ada buat event di Chicago kalau tak silap.. and that event macam ada problem sikit la kan.. Jadi mereka pun me-release kan two (2) types of legendary pokemon iaitu Articuno dan Lugia.

Kebetulan my sister ni memang die hard fan pokemon go (until now!.. haha).. so dia pun ajak la saya teman dia main Raid.. nak cari mana gym yang ada legendary pokemon.. saya pun teman je la.. sekali mak aih.. ramai gyle lagi rupanya peminat tegar pokemon go ni.. tempat yang saya pergi masa tu di Jalan Genting Klang.. ada la dekat 40 orang kot main time tu nak lawan legendary pokemon tu.. orang2 sekeliling pun heran ingat kan ada rusuhan ke apa la agak nya kan.. rupa2 nya main game je..haha.

Tapi satu benda baik yang saya nampak orang boleh dapat dari permainan ini adalah team work.. sebab memang kami tidak kenal sorang pun dekat situ.. tapi mereka ramai2 kumpul kan team untuk lawan pokemon tu.. contoh nya ada 40 orang kan.. jadi satu (1) team 20 orang.. and mereka akan tunggu sampai semua ready baru masuk untuk battle.. dan tak ada gaduh2.. semua chill sahaja.. boleh borak2.. kenal2.. tanpa mengira bangsa atau negara.

Not bad kan.. main game pun ada kebaikan juga yang orang boleh dapat.. jadi siapa yang minat pokemon dengar cerita niantic akan keluarkan lagi lagendary dalam masa terdekat ni.. jadi be ready and good luck! GOTTA CATCH EM ALL!!!

Daaa~~~

No comments:

Post a Comment

Angah Bags Collection (Part 2)

Hi Assalamualaikum Semua!! Ini sambungan untuk video review / unboxing bag saya tu .. Hope you enjoy the video.. ;-D Thank you. R...