Friday 3 October 2014

Madinah (Part 2)

Assalamualaikum dan selamat petang semua,

Kali ni nak add video2 mase di Madinah saja..


time ni kami baru sahaja keluar dari raudah.. dan alhamdulillah tuhan permudahkan perjalanan kami untuk masuk ke sana kerana on that day sebenarnya kami dah kena packing nak pergi ke makkah pula.

So meh nak cite sikit sistem sekarang untuk masuk ke raudah tu... 10 years ago nak masuk raudah kite boleh just redah je n kne ambil peluang n kne pandai selit2 untuk sampai ke sana.. walaupun agak sukar tapi masa untuk masuk ke dalam raudah adalah lebih cepat.

Tetapi sekarang nie.. mereka bahagikan ikut negara.. contoh iranian dok dengan iranian kat 1 kawasan.. saudi dengan saudi.. dan orang2 asia satu tempat (tapi asia tu die letak sign tulis 'Malaysia' wahhh banggekan.. hehe).. jadi dia ada beberapa stage dia tahan sebelum masuk ke raudah.. so cth bila sampai turn Malaysia dia akan minta orang yg lain yang ade d dalan keluar untuk org malaysia pula sembahyang n doa di situ. 

Waktu melawat bagi perempuan ada 2 waktu.. selepas subuh dia bukak dalam 4 jam klau tak silap n selepas isya'. Jadi rebut lah peluang ke raudah ye jika berkesempatan ke Madinah. Sambil boleh melawat makam Nabi Muhammad.

Selepas sembahyang di raudah kami pun packing2 untuk gerak g Makkah pula menaiki bas. Perjalanan mengambil masa lebih kurang 6 jam.

Dalam bas mutawwif pun brief sikit2 tentang umrah n bagi niat untuk mengerjakan umrah.. (seperti di video bawah ini)


-The End-

No comments:

Post a Comment

Angah Bags Collection (Part 2)

Hi Assalamualaikum Semua!! Ini sambungan untuk video review / unboxing bag saya tu .. Hope you enjoy the video.. ;-D Thank you. R...