Sunday 25 January 2015

Kashmir (Part 3) #DccCompanyTrip

Assalamualaikum..

Ini sambungan hari berikutnya..

In my opinion.. Ni je la the best experience yang kami ada ketika berada di Kashmir..haha.. Sebab bagi saya Bak kata pepatah.. Ianya indah khabar dari rupa.. Tapi im not sure la sebab kami datang selepas banjir ke.. Ke sebab mase nie tengah winter sebab tu tak cantik..

Anyway ini aktiviti kami pada hari ke-4..

Masa ini pergi tukar kasut sebelum naik ke atas gunung bersalji..





Jakun jap tengok air longkang keras..

Selepas tukar kasut.. Semua orang kena menaiki kuda untuk ke gondola.. Kalau tak nak naik kuda pun tak apa.. Anda boleh jalan kaki lebih kurang 1.5km untuk ke gondola ride. Tapi kalau tak silap masa tu harga nak naik kuda ke gondola hanya 200,000 rupees.. Murah je kan.. Pastu dapat naik kuda.. Best kan! N + harga untuk naik ski 200,000 rupees juga kalau nak naik sledge murah sikit 150,000 rupees sahaja.

Takut owh naik kuda sebab tak biasa..





Haa.. Tapi hati2.. Make sure kalau ada orang konon baik hati pegang kuda or nak tolong.. Sebab nanti diorang nak minta duit.. Dan ada yang charge sama mahal dengan charge naik kuda.. Memang melampau!

Dah smpai di stesen gondola.. Dan sedang beratur menunggu gondola..


Haaa..dan anda perlulah bersabar sedikit.. Kerana orang di sana punya lah kurang sopan.. Suka sangat potong barisan.. Geram sangat!


Sempat ber-wefie dalam gondola sebelum sampai ke destinasi..

Pemandangan di atas bukit.. (Bukit ni ada dua stage.. Jadi make sure kalau nak pergi yang paling tinggi anda dah siap2 beli tiket di bawah ya..

Abang the robo cop..hehe

Gunung everest kah itu? Im not sure..

Kurang oksigen!!! Tolong2..haha.. Selalunya kami akan pakai pashmina untuk tutup hidung and breath normally..



Baby nuha yang cool sahaja ketika berada di sana.. Thumbs up!



Pasangan yang romentik.. Cik mamar dan cik ana.. Suka tengok mereka.. Walaupun dah berumur.. Tapi still romantic and sweet..


Beberapa step je mesti berhenti untuk ambil gambar.. Bila tah nak sampai destinasi..hehe



Tapi kan.. Dari experience yang lepas2.. Salji dekat sini tak sesejuk seperti di korea dan iran.. Sbb tu tak pakai glove oun xkesah sangat..







Sambil tunggu turn nak dapat main ski  kite ambil2 gambar dulu ye..



Dedek gedik.. Die patut main sledge tapi die kesian kat orang yang nak tarik dia tu.. So dia pun turun je.. N fyi equipment kat sane plus safety memang tarak.. Sledge pun guna kayu buat sendiri ada paku terkeluar sane sini.. Saket bontot pok i n mak cik n pak cik i tau..







Ski equipment dia pun sama daif dengan sledge diorang.. Tapi hei guys.. What do u expect untuk harga 10 kali ganda lower dari main ski di korea kan.. Memang berbaloi la juga.

Main 4 ke 5 round ski je dah penat.. So ambil2 gamba sahaja lah selepas itu..






















Jumping of joy..


Robo cop lompat??? OMG!!





Malam tu balik ke house boat untuk rehat dan ke delhi untuk pulang ke malaysia.

Sampai di delhi kami makan malam dulu disini sebelum balik ke malaysia. Makanan nya memang sedap terutamanya tandoori.





Kesimpulan nya..trip ni ada yang ok dan ada juga yang tak ok nya.. Yang oknya.. Untuk negara yang currency lebih murah dari malaysia kita boleh dapat extra layanan la kan seperti di house boat.. We have our own butler.. Kalau kat europe.. Jangan harap la nak dapat dengan harga yang murah macam tu kan.. Dan yang tak berapa nak ok nya.. Semua orang di sana mengharap kan tip.. So dah jadi additional kos pula dekat kami. Tapi tak pe lah.. Ini semua experience berada di negara orang. So please bear with it n dont complain! Haha

Thats all.. Daaa~~

--- dibawah ini terdapat beberapa lagi gambar untuk tatapan anda ----




















-The End-

2 comments:

  1. Lawanya Kashmir... Kat sana tak ada tempat bersejarah ke:?? semua nature je..

    ReplyDelete
    Replies
    1. A'ah, kashmir cantik lagi2 pada musim bunga. Hmm..rasanya masa saya pergi tu.. yang macam bersejarah sikit dekat Nishat Bagh taman tujuh tingkat peninggalan kerajaan Mughal.. yang lain memang scenery je. kalau suka tempat2 bersejarah maybe boleh pergi ke Agra n Jaipur sana memang banyak tempat2 bersejarah ;-)

      Delete

Angah Bags Collection (Part 2)

Hi Assalamualaikum Semua!! Ini sambungan untuk video review / unboxing bag saya tu .. Hope you enjoy the video.. ;-D Thank you. R...