Tuesday 3 July 2018

Hari Raya 2018

Assalamualaikum semua!

Sebelum terlambat.. saya ingin mengucapkan Selamat Hari Raya Aidilfitri Maaf jika ada salah silap atau terkasar bahasa. Macam mana kah anda menyambut hari raya?? Hopefully meriah dan happy la semua nya ya. Saya seperti biasa kebiasaan nya beraya di kampung ayah di Johor.. dan tahun ni Alhamdulillah raya masih meriah seperti tahun2 sebelum ni.. cuma agak sedih sedikit tahun ini kerana tidak dapat menyambut hari raya bersama atuk lelaki saya (kerana dia telah pergi ke rahmatullah).

Anyway, kenapa saya cakap beraya di johor meriah? sebab! biasanya di malam raya kami akan masak beramai2.. sehingga pukul 2-3 pagi.. lepas tu bangun pagi berebut2 tandas..haha.. sebab kalau semua adik beradik ayah balik termasuk anak cucu's.. mau dekat or lebih sikit 50 orang ada dalam rumah atuk,, memang macam nak terbalik rumah..hehe. Lepas makan pagi.. kami beramai2 pergi sembahyang sunat hari raya dan kemudian akan balik rumah cepat2 untuk bermaafan sesama keluarga.. kemudian orang2 lelaki akan sambung pergi marhaban atau baraan sampai after zuhur.. and kami pula satu family akan mula ziarah menziarahi sanak saudara pada hari raya ke-dua sampai 4. Memang akan di jamu dengan macam2 makanan sampai kembung perut (dah la masa puasa pun tak kurus2.. bila raya makin bertambah pulak berat nya!!! Sis is Sad.. hehe)

Ok di bawah ini adalah beberapa gambar sambutan hari raya kami..







Mommy and dedek dengan 1st cucu mereka.. weee~~~






















No comments:

Post a Comment

Angah Bags Collection (Part 2)

Hi Assalamualaikum Semua!! Ini sambungan untuk video review / unboxing bag saya tu .. Hope you enjoy the video.. ;-D Thank you. R...