Sunday 15 February 2015

Bercuti ke Lombok (Day 3)

Hari ke-3 di Lombok..

We start our day with cycling! Sebab orang boat tu kata kalau nak pergi snorkeling kena pergi lewat sikit kalau tak ade banyak jelly fish.. So kami pun tempah boat pukul 11.30am. Dan! Kami naik private boat.. So charter satu boat naik 9 orang harga nya 1juta 300ribu rupiah.

Kalau nak murah boleh naik boat yang naik ramai2. Per head dalam 100ribu rupiah sahaja.

Pusing2 satu pulau tak lama pun.. Lebih kurang 1 jam je..

Sepanjang2 pantai Gili Trawangan ni memang hotel sesaje.. Jadi kalau nak yang mahal pun ada.. Nak yang murah pun ada.. So dont worry semua class punya orang boleh kesana. Nak yg mahal  bila sampai di jeti sana boleh terus ke kanan banyak hotel murah2.. Ke sebelah kiri yg mahal2.

Lepas habis round pulau kami terus ke hotel.. Hantar basikal dekat hotel..( basikal tu harga sewa yang kami dapat 50ribu rupiah untuk 1 hari)..n cari bekalan makanan untuk makan atas boat..

Pagi2 biasanya nanti ada makcik2 jual nasi bungkus2 junjung atas kepala. Kami beli yang itu sahaja. Harga satu bungkus 10ribu rupiah.

Ini lah boat snorkeling kami.. Glass bottom boat ok! Siapa yg tak suke snorkeling boleh dok atas boat je tengok dari atas boat sahaja.

Tu la glass nye.. Kecik kan..haha.. Tp ok la.. Nampak bawah jugak kan..

Snorkeling dia lama dalam 4 ke lima jam.. Jadi bila balik tu penat! Haha..

Rehat jap di bilik pastu terus mandi pool.. N makan2 di kawasan hotel.. Sementara tunggu masa nak tengok sunset..

Nak tengok sunset di sana elok start pergi dalam pukul 6pm or 6.30pm kalau tak dah ramai orang nanti.

Di malam hari pula kami banyak buat aktiviti memanja kan diri seperti pergi spa dan urut kaki..

Urut kaki di sini memang sedap.. N murah je.. 60ribu sahaja.

Untuk last day trip esok akan saya update di next entry.. Nak g wedding jap lagi so nak siap2 sat..

Daaa~~

To be continued... ;-)

1. seriuss..tak puas sy baca holiday lombok awk...citer la lagi yunkk...mmg best sgt la...

1. Haha.. ye ke Dahlia.. Alhamdulillah n tq for the compliment! ;) .. ooo.. ade lagi satu post tentang lombok ni.. saya letak yang Day 4 punya.. kalau ada free time nanti bace la ye.. ;-D

Angah Bags Collection (Part 2)

Hi Assalamualaikum Semua!! Ini sambungan untuk video review / unboxing bag saya tu .. Hope you enjoy the video.. ;-D Thank you. R...