Wednesday 18 February 2015

Bercuti ke Lombok (Day 4)

Assalamualaikum!

Day 4.. Last day in Lombok..

Bangun pagi seperti biasa breakfast di hotel.. Di sebab kan flight balik kami pukul 7 malam.. Kami pun berehat sepenuhnya di bilik hotel. Pukul 1 tengah hari baru keluar dari pulau.

Lepas breakfast kami terus tempah untuk ke spa lagi.. Sambil tunggu masa nak check out.








Pamphlets spa.. Murah kan!!! Sebab tu hari2 pergi..haha..

Banyak dah cuba benda2 dalam spa ni especially mommy.. Bila ada free time je mesti mommy akan ke spa..buat rembut la.. Muke la.. Kaki la.. Urut la.. Etc..

Lepas ke spa.. Minta extend bilik sampai pukul 1 sebab nak sembahyang2 dulu.. Lepas itu baru naik boat untuk ke Airport..

View depan bilik saya..

Kunci bilik mommy..

Mase nak check out sempat lagi ambil gambar sekeliling hotel..












Dah check out.. Naik boat ke jeti Lombok..

Lepas itu singgah makan di sini.. Murah dan sedap!

Area di tepi2 jalan otw ke airport tu je..

Sampai di airport awal.. So sempat lepak makan di airport.. Tiba2 tengok di tingkap luar restaurant nampak ada kapal terbang macam tersadai.. Rupa2 nya tergelincir masa landing..

Mula2 ingat ok la.. Sebab kapal terbang kecik je tu.. So x kacau la kapal terbang lain nak landing n take off kan.. 

Semangat la beratur nak masuk cek immigressen.. Sekali tunggu punya tunggu..

Airport tu declair tutup.. Haha! Sabo je le.. Terpaksa la keluar dari airport.. Sbb tak ada flight boleh land or take off.. Kecoh la jadi nya..


Semua orang pun keluar balik.. Cop balik passport n ambil departure card.. And airasia announce diorang sedia kan bas untuk ke hotel n it is all free.. Tq airasia!! Pastu kata nya esok airport buka balik pukul 9.. So dok je la dekat hotel diam2 malam tu..


Ni hotel di Lombok yang airasia bagi.. Hotelnya besar dan cantik..




Esok nya bangun tunggu next announcement rupa2 nya airport tak buka lagi jugak.. 3 hari kami stranded di sana.. Nasib baik duit ada lagi boleh la  pergi jalan2 cari makan..


Ada yang dah habis duit..kesian mereka. Hari ke 3 tu diorg cakap tak tentu lagi airport akan buka jadi kami pilih untuk ke bali.. Dan naik plane dari sana sahaja.

Dari Hotel kami naik bas..yg di charter ramai2 orang yang stranded untuk ke Jeri Lombok. Dari jeti lombok kami naik feri untuk jeti di bali. Naik bas ke jeti ambil masa selama sejam setengah (harga naik bas seorang dalam 30ribu rupiah) Naik feri dari jeti lombok (harga 450ribu rupiah termasuk naik bas untuk ke airport bali) ke jeti bali ambil masa selama 1 jam 30 minit. Dari jeti bali ke denpasar airport ambil masa selama 1 jam. 







Akhir nya alhamdulillah dapat balik malaysia. Lega rasanya. Home sweet home.. Hehe.

In all for me.. Lombok adalah teramat interesting.. Boleh cuba explore lagi sana sebab tak sempat nak mendaki2 gunung n mandi airterjun lagi..insya allah next time pula.

-The End-

No comments:

Post a Comment

Angah Bags Collection (Part 2)

Hi Assalamualaikum Semua!! Ini sambungan untuk video review / unboxing bag saya tu .. Hope you enjoy the video.. ;-D Thank you. R...