Saturday 23 January 2016

SisSupport: ZOO NEGARA!


Hai.. Assalamualaikum!. Pada hari ini saya akan kongsikan dengan anda tentang ZOO NEGARA yang baru saya kunjungi pada hari Khamis. Harga tiket bagi seorang kanak2 ialah sebanyak RM 2+.00 . Manakala bagi orang dewasa pula sebanyak RM 5+.00.. Harga yang saya sebutkan ini bagi mereka yang mahu melihat PANDA SEKALI. Untuk mengetahui maklumat lebih lanjut sila layari laman web zoo negara itu sendiri. http://www.zoonegaramalaysia.my/openinghours.html Bagi ibu bapa yang tiada idea mahu membawa anak mereka ke mana.. Bolehlah datang sini. Harganya yang berpatutan dan banyak SNGAT binatang dalam ini. haiwan2 di situ juga RARE..


To all senior citizen!. You don't have to worry if you 'tak larat nak jalan' because there are tramps where you can just pay for RM 7 and they will bring you to all over the zoo.. Your legs wont get hurt or tired..


Di sini juga terdapat UNTA!.Tidak perlu pergi jauh dan berbelanja banyak untuk pergi ke Arab Saudi semata-mata untuk melihat unta. Di Malaysia pun ada!. Hehuuu..




There are TONNES of birds to be discovered. You can add your knowledge about this species as there will be a sign and they will tell you all about the bird like WHERE THEY CAN BE FOUND OR WHAT DO THEY EAT OR EVEN HOW STRONG THEY ARE.





Unik kan!. Lembu2 ni besar gila!!!!...









Inilah APE CENTRE!. Tidak begitu banyak jenis 'ape' di sini. Tetapi bolehlah setakat nak tengok ORANG UTAN dan CHIMPANZEE.




Ya.. Dekat sini juga ada banyak kafe dan kedai makan. Jadi, anda tidak perlu risau jika tiba-tiba perut berkeroncong ke kan. Hahahaha. Sebab memang banyaklah kedai makan kat sini. Lepas itu, haiwan2 atau burung2 di situ tidak akan mengganggu sebab mereka juga mempunyai makanan mereka yang tersendiri.



Kaya betul sekolah ini.. hehu


 Saya syorkan anda pergi melawat ke Zoo Negara dan melihat Panda yang diterbangkan dari China yang mana mengambil beberapa jam, Lama okay!. Penat panda tu . Hahahhaah .. So, basically there are two cute couple pandas which is Xing Xing and Liang Liang... Alhamdulillah now they have two cute little babies!!.. You should go and watch it.. Lagipun mana ada Panda di Malaysia ini kan. Kami yang pernah pergi China 3-4 kali pun tidak pernah melihat seekor panda pun!. Jadi, marilah bersyukur kerana dapat melihat panda di Malaysia. Jangan lepaskan peluang ini. :)






But sadly, when we got there.. There is only one male panda left because his wife was giving birth to their babies. Pity male Panda. The female panda and babies only comes out when it's 2.30 p.m till 3.30 p.m. So, ensure that when you go here you come around that time. Okay?

ADA HIKMAH DI SEBALIKNYA KERANA ... JENG3



My mom and brother got interviewed by TV3!. They asked about the pandas. This news comes out at BULETIN UTAMA!. yeah.. hahahahaha.








ZOOVENIRS!. Buy them for your cousins and babies!.




Museum lebah dan ada juga jual madu lebah, royal jelly. No doubt about the originality. 


Nampak macam patungkan?, Pingu2 itu HIDUP hokeyyy..


Baiklah itu sahaja untuk hari ini. Harap anda menyukainya. Ringankanlah kaki anda untuk melawat ZOO NEGARA sebagai tanda kita sokong Zoo tempatan. Terima kasih :D As salam.... ~~~



No comments:

Post a Comment

Angah Bags Collection (Part 2)

Hi Assalamualaikum Semua!! Ini sambungan untuk video review / unboxing bag saya tu .. Hope you enjoy the video.. ;-D Thank you. R...