Saturday 30 January 2016

Bercuti ke Border Thailand

Assalamualaikum.. Hi! Apa khabar? sihat? .. Hari itu.. Saya bersama angah, ayah Dan emak pergi Kedah atas urusan kerja. Kami pun bawalah passport sekali sebab ingat nak singgah border Thailand selepas habis kerja. (Saya Dan Emak hanya lepak di hotel) hehehehehe. Sebaik sahaja urusan kerja selesai.. Kami pun berangkat ke border Thailand.. Kami membawa kereta kerja sebab lebih lasak berbanding Kereta yang ayah bawa dari Putrajaya..


Pertama sekali, kami perlu melepasi kastam. Nanti kena turun daripada Kereta Dan cop passport. Tidak lama sangat (kalau tidak ramai orang la)..


Jadi, apabila sudah masuk border Thailand. Anda dapat melihat 'TUK2' ini di tepi Jalan. Tambang dia murah sahaja.


Kami pun park kereta di tepi jalan Dan mencari kedai makanan yang menarik.! Terutama sekali Thailand Street Food. Marvellous!



Dekat border Thailand ini ramai orang Muslim. Nak cari makanan halal pun senang. Jangan risau ye :)


Mango sticky rice juga tempting.




Kerepek juga Ada.. Yang paling penting apabila sampai sini WAJIB beli KACANG GAJUS dia. Sedappppp sangat!



Ibuku yang gembira dapat minum kelapa manis!



Vintage gitu..



Baiklah.. Itu sahaja untuk entry kali ini. Kami masuk Thailand sekejap sahaja. Sekadar mencari tempat untuk makan tengahari. Takdela sampai pergi Hatyai pun. Bye2 . As Salam :D

No comments:

Post a Comment

Angah Bags Collection (Part 2)

Hi Assalamualaikum Semua!! Ini sambungan untuk video review / unboxing bag saya tu .. Hope you enjoy the video.. ;-D Thank you. R...