Thursday 30 July 2015

Omnomnom: Meat Point, TTDI Damansara

Assalamualaikum semua,

Dua hari lepas saya ada keluar dgn kawan2 yang dah lama tak jumpa (saya ke sana naik kereta sekali dengan kakak saya..sebab kami kerja satu ofis).. Al-maklumlah semua busy.. Yang sorang doctor.. Sorang engineer yg dok dekat pelantar minyak (ade specific name ke untuk pekerjaan ni?..tak sure la ape namenya).. N lagi sorang dah jadi citizen new zealand so dia tinggal di NZ la kan.. maka di sebab kan itu memang lagi2 la susah nak jumpa kan. 

On that day, saya bekerja..Mereka dah keluar dari tengah hari bersama.. Jadi saya pun join mereka after working hours. Habis office hours text mereka dan Mereka pun ajak jumpa di meat point TTDI yang mana i have no idea where is that place..(haha lame kan! Tapi bab2 jalan ni memang dari dulu fail seb baik ade GPS.. Kalau tak.. Sampai thailand dah kot.. Haha ok tu exaggerate sangat).

Saya pun waze aja untuk kesana.. Dekat sangat2 dengan one utama rupanya. 

Saya sampai dulu dari mereka.. Jadi snap gamba ni n send dekat mereka untuk kepastian betul ke kedai ni.. Mane la tau dengar dalam phone macam meet point pun ada.. Nasib baik la betul.

Sambil tunggu diorang saya ambil2 gambar dulu.. And kawan saya tu dah biasa datang sini.. Dia dah tempah seat siap2 takut ramai tak ada tempat pula nanti.

Memang ramai pun masa pergi tu.. Di sebabkan ramai.. Jadi service nya pun lambat la sikit.. Jadi harap bersabar la ye siapa yang datang masa peak hours.




Bila dah reda sikit, orang kedai tu pun datang ambil order (masa tu kawan2 tak sampai lagi).. Saya pun order je dulu sebab dah lapar.. Kedai ni famous dengan daging lembu.. Jadi kakak saya pun try la daging waghyu (yang konon famous sangat tu).. Tapi saya seperti biasa not a fan of meat.. So saya order chicken chop sahaja.


Siapa yang nak order meat..Daging tu boleh pilih ya daging yang mana kita nak.. Harganya dia dah letak siap2 dekat daging tu.. Maka sila lah pilih mengikut budget poket anda ye..




Ini dia.. Dah siap.. Saya tak berapa minat sangat rasa daging tu.. Sebab Although kita minta daging well done kan.. Mereka still masak macam bagi saya benda itu adalah medium rare. Jadi bila potong nampak ade a layer of meat yg merah lagi.. N bila makan masuk dalam tekak rasa macam lembu..haha.. Tapi ok la boleh je makan..

Chicken chop dia memang terbaik.. Plus onion ring tu pun sedap juga.. Love it!

Around 30 minutes sampai sana.. Kawan2 saya pun sampai.. Maka berborak sakan lah kami.. Kedai ni buka sampai pukul 11 (ke 12 malam eh??..hmm.. Around that la.. Tapi yang pasti mereka tak halau customer yang tengah lepak makan). So boleh je lepak lame2 tanpa kena halau.

Kawan2 saya semua tanya 'kenapa makan ayam dekat kedai yang famous dengan daging?'.. Haha.. Kalau dah tak minat kan.. Famous mana pun mesti tak order..hehe rase sikit je boleh la.


Anyway rasa makanan di sini Alhamdulillah sedap lagi2 siapa yang suka makan daging.. And very important is that the meat is all Halal.. Jadi boleh makan dengan yakin. Jadi jika anda berkelapangan sila lah cuba makan di kedai meat point ini ya.

-The End- 

Daaa~~

No comments:

Post a Comment

Angah Bags Collection (Part 2)

Hi Assalamualaikum Semua!! Ini sambungan untuk video review / unboxing bag saya tu .. Hope you enjoy the video.. ;-D Thank you. R...