Sunday 6 September 2015

Karnival Usahawan Desa 2015 (KUD)

Assalamualaikum semua!

Tadi saya baru je balik dari KUD dekat Putrajaya.. Saje konon nye nak being supportive la towards local industry (plus sebenarnya pakcik saya ada kirim minta tolong belikan cendawan kit yang kita boleh tanam sendiri). 

Jadi sampai sana jalan2 la.. Ingat kan kecik je.. Rupa nya besar juga.. Ade la lebih kurang sejam berjalan dekat KUD tu. Tapi end up memang interesting la tempat tu.. Mula2 sceptical sikit.. Tapi memang best..haha..

Sebab banyak barang menarik (tak tau la sebab saya ni memang suke shopping ke ape kan).. Ini antara barang2 yang saya beli di sana :-

Saya beli ini! Cendawan..

Tak cuba buat lagi.. Tapi akan try after this n definitely will show you the end result.

Instruction yang sangat simple.. Harga pun murah! Rm25.90 je!!! OMG!!! Buy 1 free 1 pulak tu!

Saya beli madu ini.. Tak tau la nak buat ape.. Tapi beli sebab bekas dia comel je..hehe

Kelapa jelly yang Alhamdulillah memang sedap sangat..

Ikan pais tempoyak pun ade jual! Tapi the taste is not as good macam masa di Pahang hari tu.

Saya beli air ini.. Cantik kan botol dia! 1 = rm6 kalau beli 2 rm10 je.. Di sebab kan botol comel.. Saya beli 2..hehe.

Dekat sana juga ada contoh rumah comel dari cabin.. Untuk tempahan boleh contact no di atas ini.

Kesimpulan nya.. Memang best sangat pergi KUD.. Banyak invention n innovation yang orang desa dah buat n memang patut di ketengah kan. Dan event ini memang teramat sangat lah relevant untuk di adakan once a year.
 
P/S: hari ni last day.. Cepat2 pergi jangan tak pergi.

-The End-

No comments:

Post a Comment

Angah Bags Collection (Part 2)

Hi Assalamualaikum Semua!! Ini sambungan untuk video review / unboxing bag saya tu .. Hope you enjoy the video.. ;-D Thank you. R...