Thursday 24 December 2015

iPhone 6s Plus (Rose Gold)

Assalamualaikum semua!

2 bulan lepas kan kecoh-kecoh Apple nak keluarkan phone baru iaitu iPhone 6s kan.. Yang harga dia insanely mahal nak mati.. Haha. Masa itu fikir 'what???? Phone harga sampai 4K++ siapa yang nak beli kan.. Mahal gyle.. Cekik darah betul Apple ni.. Bla bla bla bla bla.. Segala macam comment Dan carutan la kan dengar orang cakap Dan sendiri pun Ada cakap je juga macam tu.. Haha.

Tapi!!! Amazingly!!! I am the one who bought  it.. Hehe.. *rasa serba salah Sebab beli*

Tadaa.. Ini Lah dia.. Biase je kan colour dia.. In real life tak nampak jelas terang lagi bersuluh pun colour pink dia tu.. Nampak biasa sangat Lah.. (Tu comment jujur ikhlas Dari hati tau..hehe)

Tapi masa tu beli for the sake of phone lama tak cukup memory.. 16GB je dulu punya.. Tak mampu OK nak beli yang banyak2 GB ni.. Jadi beli yang paling murah sahaja.

Tapi di Sebab kan sebagai seorang pekerja saya adalah seorang yang lembab nak paham orang cakap laju2.. Jadi saya memang banyak Guna phone untuk voice record and video..(ambil gambar site pun banyak jugak).. Jadi saya gagah kan diri la juga untuk beli phone baru.. Kali ini saya beli up sikit sahaja iaitu 64GB (nak beli yg lg up tak mampu ini je maximum kemampuan ketika itu).. And ingat nak beli yg kecik sahaja tapi Adik kata 'dulu Dah Pakai yang kecik Kali ni beli la yang besar pulak baru Ada rasa beza' maka saya pun Pilih beli yg besar. *MudahTerpengaruh*

Tapi frankly speaking tak banyak berubah pun function dia.. Dari segi camera je la kot. Klau u guys x upgrade yg baru pun tak apa sebenarnya.

Ok saya beli a week after dia launch dekat Malaysia. Saya beli online.. 4 days after make payment sampai Lah phone ni dekat office. (Saya memang selalu beli barang Apple online sahaja.. Sebab mcm malas sikit nak Pergi Kedai Apple pastu rebut2 dengan orang). Harga lebih kurang rm4200 termasuk shipping n postage cost.

In all, untuk orang macam saya ni ok la Klau nak beli.. Tapi Kalau orang lain yang memang Pakai iPhone 6.. Tunggu next release je la kot.. Bagi berbaloi sikit dengan jumlah yang u guys spend. 

That's all. Tq. Daaa ~~

No comments:

Post a Comment

Angah Bags Collection (Part 2)

Hi Assalamualaikum Semua!! Ini sambungan untuk video review / unboxing bag saya tu .. Hope you enjoy the video.. ;-D Thank you. R...