Monday 27 April 2015

Bicester Village

Assalamualaikum semua!

Today nak cerita simple2 sahaja iaitu tentang barang2 yang kami shopping di Bicester Village + Harrods + Cheshire Oaks Designer Outlets..

Saya tak sure sangat sama ada barang di sana lagi murah dari Malaysia or not.. Tapi yang pasti nya.. Furla punya barang memang murah.. And setiap item yang kami beli.. Kami boleh claim VAT.. So dapat balik 10% dari amount yang kita beli itu..

Ini adalah antara barang yang kami beli..




Harga bag coach ini.. Dekat tag tu tulis harga lama GBP200++ masa kami beli tu harga nya dalam GBP160 sahaja. N lepas tu claim VAT lagi kira nya dapat balik 10% yg dh di spend.

Bag ini mula2 Along yg beli.. Sekali mommy pekenan n kebetulan nama bag ini Limah.. So Along pun mengalah la bagi je dekat mommy..(bag ini kami beli di Bicester Village)

Bag ini kami beli di Cheshire Oaks Designer Outlets.. Tapi harganya sama sahaja dengan Harga Furla di Bicester Village.

Mommy cant get her eyes dari bag ni.. Dah keluar jalan2 tempat lain pun dia still teringat2 yang ni juga.. So dia pun beli juga akhirnya..(bag ini kami beli di Bicester Village)

Harga bag ini dalam GBP99.. Sebelum ni memang xpenah dgr pun jenama ni..haha.. Tapi sebab pekenan design die.. Sebab itu beli je jugak..(bag ini kami beli di Bicester Village)

Ini ape eh.. Wallet.. Harga GBP39.. (Kami beli di Bicester Village)

Ini bag Along.. Harganya GBP89.. Lepas bayar kami claim VAT so dapat 10% balik..(Kami beli di Bicester Village)


Ini saya beli.. Tak pekenan sangat pun..haha.. Tapi! Sebab tgk dekat Malaysia survey2 harga dia dekat rm2k.. So terus la beli.. Di sana harganya GBP111..bag ini saya beli di Cheshire Oaks Designer Outlets.. Tapi rasanya design di Bicester Village lagi cantik2..

Souvenir ini kami beli di kedai berdekatan dengan hotel kami di London..harga nya amat lah murah.. Di Scotland kami beli 1 fridge magnet harganya ialah GBP3 lebih kurang rm18.. Mahal kan!!! Di sini London boleh dapat less than that..

Ini wallet Abang.. Untuk wallet lelaki rasanya paling murah pun jenama ini sahaja yang terdapat di Bicester Village..harga nya lebih kurang GBP35..

Ini kasut Abang.. Ayah pun ade beli satu sama macam ni.. Tapi kasut lelaki design nya memang lebih kurang je kan.. Harganya tak ingat.. Tapi Abang dengan ayah kata memang lagi murah dari di Malaysia la..(ini kami beli di Bicester Village)

Ini kami beli di Harrods.. Harga nya not sure lagi mahal ke murah dari Malaysia..
Tapi kan.. Kalau saya pakai bag ni pun mesti orang kata tak original / authentic sebab i have the power buat benda mahal nampak murah..haha.. Hebat kan! Tapi x kesah la.. I love it! Hehe..

Kat Malaysia selalu nampak orang pakai bag ni.. Ingatkan xde la mahal.. Rupa2 nya.. Mak aih.. Dekat rm100 jgak la.. Patot la ramai pakai pastu buat muke macam belagak kan.. Haha! Kidding! Tp memang cantik la..ada design macam2.. Tp kami pekenan yang ini juga.. (Bag ini kami beli di Harrods)..

Dah dapat tak gambaran agak2 berapa banyak nak bawa duit kalau nak shopping dekat sana nanti? Harap dapat la bayang2 nye tu kan.. Jadi kalau nak pergi boleh la kumpul duit awal2 sebelum sampai ke sana..Gud luck n have fun siapa yang akan ke sana nanti!

Daa~~

2 comments:

  1. Replies
    1. Hi.. biasanya lepas shopping.. setiap kedai akan ada keluar kan receipt kalau kita nak claim VAT.. bawa receipt and passport n credit card yg pakai (atau credit card untuk receive refund) tu.. pergi ke VAT claim dalam area Bicester village tu.. nanti dia bagi refund sama ada cash or refund ke credit card

      Delete

Angah Bags Collection (Part 2)

Hi Assalamualaikum Semua!! Ini sambungan untuk video review / unboxing bag saya tu .. Hope you enjoy the video.. ;-D Thank you. R...