Friday 22 May 2015

TH HOTEL / Tabung Haji Hotel, Alor Setar, Kedah

Assalamualaikum semua,

Pada hari rabu yang lalu (20/5/2015) saya dengan family pergi ke Alor Setar, Kedah.. dedek ada meeting di sana.. dia ajak kami ikut.. jadi follow je la kan.. (tapi sebenarnya alang2 dah ke sana tu mommy nak pergi ke pekan rabu.. untuk beli baju melayu ready made nak bagi dekat abang-abang dia).

Kami bertolak malam, pukul 9 malam.. jadi sampai alor Setar dalam pukul 2 pagi. Sampai2 terus check in di TH Hotel.. ini 1st time saya duduk di situ.. biasa kalau ke Alor Setar mesti duduk di Holiday Villa tapi dedek nak tukar angin pula.. jadi follow je la kan.

Jom kita tengok rupa luar dan dalam hotel itu:

Bahagian hadapan hotel

Reception counter


Tempat untuk chill2 minum2 makan2 cake.. yang best nye its HALAL!!! so no worries nak makan or order apa2 sahaja pun boleh.. I Loike!

Biasa kalau pergi overseas selalu book hotel melalui online.. n akan baca review orang dulu.. biasanya yang rating nya 8.0 ke atas memang best la hotel tu.. anddddddd nampak tak award of excellence yang TH Hotel ni dapat.. maknanya hotel ini memang superb!!!

 Interior bilik yang kami duduk.. macam2 di sediakan.. coffee maker, mineral water, TV, Iron, Ironing Board.. etc.. jadi tak perlu la susah2 nak bawa iron berat2 lagi kalau duduk di hotel ini..

 Toilet nya..

 Ini pemandangan dari bilik kami.. nampak sawah padi yang luas.. best sangat!


 Hotel facilities di sini termasuk pool ya.. best kan.. n nak extra2 best lagi??? pool untuk lelaki dan perempuan di asing kan!!! Love it!



 In all, kami sangat berpuas hati dengan hotel ini.. breakfast pun makanan banyak pilihan.. n hotel ni ada promotion tau sampai hujung tahun 2015 ni.. 1 bilik = less than RM200.. if im not mistaken its around RM189!!! cepat2 tempah sekarang.. Insya Allah tak menyesal.. and untuk hotel semurah itu.. ia amat2 lah berbaloi.

- The End -





3 comments:

  1. Thanks for the info. InsyaAllah esok check in tabung haji hotel. Try kedah punya branch plak.. sblm ni Penang branch.. Bilik mmg luas..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ooo yang Penang saya tak pernah cuba lagi..bilik luas juga ya.. next time nak try penang pula la kalau macam tu..hehe.. anyway enjoy your stay in TH Hotel Kedah ;-)

      Delete
  2. Thanks for the info. InsyaAllah esok check in tabung haji hotel. Try kedah punya branch plak.. sblm ni Penang branch.. Bilik mmg luas..

    ReplyDelete

Angah Bags Collection (Part 2)

Hi Assalamualaikum Semua!! Ini sambungan untuk video review / unboxing bag saya tu .. Hope you enjoy the video.. ;-D Thank you. R...